Welkom. Foto's. Reizen. Techniek. Te Koop. De auto's. Links. Gastenboek.

© 2013   Land Rover Fun    Ontworpen door :  A. Kuijt    E-mail: info@andrekuijt.nl    Last update:1 Januari 2013

MIJN WERK



Ik was in het dagelijks leven zeevarend machinist bij de rederij JR Shipping BV uit Harlingen.Na een opleiding als Maritiem officier aan de zeevaartschool in IJmuiden ben ik gaan stage varen bij Stemat BV uit Rotterdam. Daar heb ik op zeeslepers en multicats de hele wereld over gevaren. Na mijn stage periode ben ik voor de firma JR Shipping uit Harlingen gaan varen. Eerst als marof( maritiem officier) dat houdt in dat je zowel dek als machinekamer dienst mag doen. Dit heb ik een jaar gedaan maar omdat de machinekamer toch meer trok dan het dekwerk. Ben ik als fulltime machinist gaan varen. Na een wat mindere periode bij JR Shipping ben ik aan de wal gaan werken als jacht service monteur. Maar de weinige vrije tijd de 8 tot 5 mentaliteit binnen het bedrijf zorgde er toch voor dat ik na een half jaar weer ben gaan varen. Na wat contact gezocht te hebben met bekende reders belde ook JR Shipping weer op omdat ze gehoord hadden dat ik weer wilde varen. Na een goed gesprek en de nodige afspraken toch weer gaan varen bij JR Shipping. Als laatste heb ik  gewerkt als HWTK ( Hoofd werktuigkundige) op container feeder schepen.Wat houdt dat werk in? Ik ben verantwoordelijk voor het hele technische gebeuren aan boord. Dat is dus de hoofdmotor, Hulpmotor, pompen, electriciteit en het algehele technische onderhoud van het schip.


   


Wil u meer weten over de rederij JR Shipping klik dan hier.


Hier een lijstje van de schepen waar ik op gevaren heb.


Somers Isles / Bermuda Islander / Geest Externo / Expansa / Maersk Roscoff (ex Sea Baltica) / Ensemble / Enforcer / Encounter

     



Vanaf 1 februari 2008 ben ik werkzaam geweest bij Fabricom oil & gas als onderhouds monteur van de

satelliet platformen.Ik zit in het zogenaamde satellieten team. Je slaapt op een vast platform (seafox 2)

en word s' ochtends opgehaald met een helikopter en word naar het platform gevlogen waar

er die dag onderhoud aan de installatie gedaan moet worden. Begin februari heb ik eerst

2 cursussen gevolgd en daarna ben ik offshore gegaan. In een schema van 2 weken werken en 3 weken vrij.Bij dit schema vervallen je vrije dagen je kunt dus niet vrij nemen wanneer jij dat wilt. Door lichamelijke omstandigheden moeten besluiten in September 2008 om te stoppen met dit werk. Mijn lichaam was niet geschikt voor het werken in kleine ruimtes veel opgepropt zitten in helikopters en slapen op matrassen die niet eens matras genoemd mogen worden. Het werk was op zich wel leuk en weer heel wat anders dan ik tot nu toe gedaan had.


  


Vanaf eind september 2008 tot 1 februari 2009 ben ik werkzaam geweest bij The Bluestream groep in Den Helder als ROV project engineer.Dit houdt in dat je projecten die uitgevoerd moeten worden door Remotly Operated Vehicles (onderwater robots) voorbereid. Door de crisis kwam er minder werk. Daarbij had ik het als project engineer niet naar mijn zin. Alleen maar achter een bureau zitten en typen of telefoneren. Het gesprek aangegaan met de projectmanager of er niet een dubbelfunctie mogelijk was. Project engineer / workshop engineer. Zodat je ook regelmatig met je handen bezig bent. Maar dat was op dat moment niet mogelijk door het teruglopende werk. Daardoor heb ik moeten besluiten om mijn baan op te zeggen.


                          



                



       



Ik ben per 1 februari 2009 mijn eigen bedrijf gestart in de Maritieme service. Kijk voor meer informatie eens op AK Maritime Service

Bron: silvercrestsubmarine

Bron: Sea eye